Wotlk WoW
( Ha szeretnétek még képeket látni akkor kattincsatok valamelyik képre (ebben a menüpontba).
Néhány hónapja leközölt Blizzard-stúdió körképünkben már szó esett arról a filozófiáról, amely a fejlesztők szinte minden játékában megtalálható: a World of Warcraft 2005-ös debütje óta azért dominálja folyamatosan az MMO-k piacát, mert gyakorlatilag olyan játékmenetet kínált, amelybe bárki bármikor beleugorhat, és az első pillanattól kezdve sikerélményei lesznek. A Burning Crusade előtti időkben azonban ahhoz, hogy valaki kellően jó felszerelést szerezzen a maximális 60-as szint elérése után, komoly csapatra, több száz belefektetett játékórára volt szükség - és ezzel olyan szakadék született a játékosok különböző táborai között, amely erősen csípte a Blizzard szemét. A Burning Crusade elkezdett egy folyamatot, amelynek végső célja az volt, hogy minden tartalmat ismerjenek, ismerhessenek meg a játékosok. Az új kiegésztő novemberi megjelenését a hardcore és a casual WoW-osok egyaránt visszafolytott lélegzettel vártak a változásra - nagyon úgy néz ki, hogy szinte senkinek nem kell csalódnia. De ne rohanjunk ennyire előre, nézzük csak meg, hogy milyen apropóból lett a játék címe Wrath of the Lich King.
Egy mindenki ellen
Új Földrész Northrend
Amíg a játékosok Outland fenyegetésével, Kael'Thas, Illidan és Kil'Jaeden legyőzésével voltak elfoglalva, az egykori Lordaeron hercege, Arthas - "új nevén" a Lich King nem tétlenkedett. Szépen kialakította magának Northrendi birodalmát, tovább fertőzve az eddig tiszta és érintetlen vidékeket, és komoly szövetségesekre szert téve a hatalmas, vikingekre hajazó Vyrkul-ok és a mindenütt jelen lévő trollok személyében. A kiegészítő előtt röviddel elkezdődött a Lich King támadása mind az Alliance, mind a Horda ellen: az élőhalottak ismét ellepték a világot, az ismert erők fővárosai pedig ostrom alá kerültek. A Wrath of the Lich King a visszavágásról szól: az Argent Crusade megalakult, a játékosok pedig egyesített erővel indulhatnak útra, hogy Northrendet rendbe tegyék - és ha lehetőségük adódik, elbánjanak a Lich King-el
A Wrath of the Lich King tartalmának legnagyobb részét természetesen az "új" kontintens, Northrend teszi ki. A terület nagy: nagyobb, mint Outland volt, és körülbelül a fele egész Kalimdor-nak. Northrend területe tíz, egymástól erőteljesen elkülönülő régióra tagolható: a Borean Tundra és a Howling Fjord nevében is érezhető stílusa után az alaszkára hajazó Grizzly Hills; a sárkányok végső nyughelye, a fagyos és háború sújtotta Dragonblight; a háborítatlan dzsungel, Sholazaar Basin, a viking mesékből előlépett óriások otthona: Storm Peaks; és persze Arthas erőinek központja, a halott Icecrown mind-mind a legapróbb részletekig kidolgozott, emlékezetes helyszínek lesznek. A Blizzard némileg változtatott a stíluson, ugyanis az eltérő képi világ mellé most jóval erőteljesebb zenei aláfestést is kaptak a különböző helyszínek - a dalok önálló válogatásként is megállják a helyüket.
A kiegészítő a szinthatárt lv70-ről 80-ra tornászta fel, a szintezés kellemes (néhol persze kifejezetten lassúnak tűnő) napjait itt fogjuk eltölteni. A játék legnagyobb változásai közül néhány már itt szembeötlő lesz: a Blizzard nagyon erősen rágyúrt ugyanis a "single-player" tartalomra. Egy régiót ugyanis úgy kell felfogni, mint egy single-player rpg nagyobb fejezeteit. Megérkezünk az adott helyszínre, szembesülünk a szövetséges/hordás erők problémáival, és ahogyan haladunk előre a küldetésekben, úgy fedezzük fel a teljes helyszínt, de ami nagyon fontos: módosíthatjuk is azt. Az MMO-kra abszolút nem jellemző módon egyes küldetések olyan feladattal bízhatnak meg, amelyek eredményeképpen egy ostromnak lehetünk szemtanúi, vagy épp segítünk a helyi erőknek egy új bázis létesítésében, átkozott területek megtisztításában: attól a pillanattól kezdve, hogy egy helyszínt átformáltunk, a világot másképp látjuk, mint azok a játékosok, akik eme küldetéseket még nem csinálták meg. A legtöbb helyszín bőven száz fölötti küldetést kínál mindenkinek, és ezek töredéke olyan, hogy egy komolyabb főnököt kell megölni - amihez nyilván nem árt a baráti játékosok segítsége is.